תאונת דרכים היא אירוע שבו מעורב כלי רכב אחד לפחות אשר בעקבותיו נגרם נזק לרכוש, לאדם או בעל חיים. לדאבון הלב, תאונות דרכים הינם אירועים נפוצים במחוזותינו ואין אדם שלא מכיר אדם אחר אשר היה מעורבת בתאונת דרכים.
באופן כללי תאונת דרכים יכולה להוביל, בהיבט המשפטי, לכמה תוצאות:
כיצד מעריכים את הנזק שנגרם בעקבות תאונת הדרכים, בהיבט של נזקי גוף?
ראשית, בוחנים מהו הכאב והסבל שנגרמו בעקבות התאונה, זאת ניתן להוכיח באמצעות תיאור של הנזק שנגרם בדמות שברים, חתכים, פגיעות יבשות ובכיוצא בזה. ניתן להבין שככל שהנזק שנגרם הוא יותר גבוה כך הפיצוי יותר גבוה.
בנוסף בוחנים מהם ההפסדים שנגרמו בעקבות תאונת הדרכים, האם בעקבות התאונה נפגע כושר ההשתכרות של אותו אדם וכיוצא בזה.
לבסוף, נבחן היבט ההוצאות שנגרמו בעקבות תאונת הדרכים, עלות הטיפול הרפואי, בדיקות על ידי רופאים מומחים, פינוי מהמקום על ידי צוות רפואי וכיוצא בזה.
מה חשוב להכיר בהיבט של תביעה בגין נזקי גוף עקב תאונת דרכים?
הנקודה המפתיעה ביותר היא שאין צורך להוכיח אשמה בתאונת דרכים, כל אדם אשר היה חלק בתאונת דרכים רשאי לתבוע את הביטוח של הרכב שלו. כידוע, כל נהג במדינת ישראל מחויב לבטח את רכבו בביטוח חובה על מנת שיהיה מענה מבחינת הפיצויים לכל נזק גוף שקרה בתאונת דרכים. בהתאם, כל נהג, אף אם הוא לא אשם בתאונת הדרכים, זכאי לתבוע את ביטוח החובה של רכבו ולקבל מענה כספי לכל נזקי הגוף שנגרמו לו.
כלל זה חל גם במקרה של תאונת דרכים עם הולך רגל, האחרון זכאי לתבוע את הביטוח של נהג הרכב אף ללא הוכחת אשמה, כל הדיון הוא סביב הפיצוי לו הוא זכאי.
כאן המקום לציין כי תחת נזקי גוף נכנסים גם נזקים נפשיים שכאמור נגרמו בעקבות תאונת הדרכים.
השאלה העוקבת היא – מה קורה במידה ואין ביטוח? או מה עושים במקרה ונהג הרכב ברח מהמקום?
לשם כך נולדה "קרנית – קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים". מטרתה של קרנית הינה להיכנס לנעליה של חברת הביטוח "הנעלמת" ולפצות את הנפגע בתאונת הדרכים, בהמשך, קרנית פועלת בשביל למצוא את הנהג וחברת הביטוח שלו ולקבל מהם החזר על הכסף שהיא שילמה לנפגע בתאונה.
פרט נוסף שחשוב להכיר – קיימת הגבלה על שכר הטרחה שניתן לקחת בתביעות כאלה.
חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975 (להלן: "החוק") אשר מסדיר את כל הקשור לפיציים לנפגעי תאונות דרכים (השם מעט מסגיר) קובע מהו הרף העליון שעורך הדין יכול לקחת מכספי הפיצויים.
כך נקבע:
המשרד מעניק ללקוחותיו שירות אישי, מקצועי, שקוף ואיכותי תוך חתירה בלתי מתפשרת להשגת המטרות.
צרו קשר עוד היום לקבלת מענה מקצועי!
כלל האצבע הוא פשוט לטפל בעצמכם בצורה הטובה ביותר וזה כולל ללכת לרופא, להציג בפניו את כל מה שקרה, את הנזקים שנגרמו לכם בתאונה ולוודא בכל היבט אפשרי מה נגרם לכם, כיצד ניתן לטפל בזה ואיך אתם מחזירים את המצב לאחור.
לאחר מכן יהיה ניתן לפנות או לתבוע את חברת הביטוח ולקבל את הנזקים שנגרמו לכם בחזרה.
החוק קובע אחריות מוחלטת בהקשר הזה וניתן לתבוע את חברת הביטוח של הנהג הפוגע במנותק משאלת האשמה.
התשובה לשאלה זו בהחלט יכולה להתקיים. במה דברים אמורים? במידה והייתה מידה מסוימת של רשלנות של הנהג הפוגע לרבות פגיעה במעבר חציה, מעבר באור אדום, נהיגה בשכרות ועוד אז משטרת ישראל בהחלט יכולה לפתוח בחקירה כנגדך ולהחליט להעמיד אותך לדין בגין עבירות שעניינן בין היתר: נהיגה בקלות ראש, גרימת חבלות של ממש, נהיגה בחוסר זהירות ועוד.
כאשר אדם מגיש תביעת נזקי גוף, בית המשפט מטיל על התובע להוכיח את פגיעתו. ההוכחה נעשית באמצעות חוות דעת רפואית של מומחה. חשוב לדעת שההגדרה של נזק גוף כוללת נזק גופני, אבל גם נזק נפשי. עורך דין הבקיא בנזקי גוף, לרבות התנהלות מול חברת הביטוח ידע להכווין אותכם החל מתחילת הדרך לצורך בניית תיק שימקסם לכם את גובה הפיצויים שתוכלו לקבל מחברת הביטוח הרלוונטית לעניין.